gore

  • slika 3

V 01. SWOT анализа

СНАГЕ
СЛАБОСТИ
  • Процентуално највећи број грађана румунске националности у Србији, те традиционално добра сарадња са Румунијом
  • Релативно развијена међународна сарадња (SDC, Норвешка, Јапан, Грчка, Италија, UNDP, DFID, Словачка)
  • Започет процес “bottom-up” развоја заједнице кроз формирање ЛАГ, ЛИДЕР приступ
  • Покривеност региона инфраструктуром (саобраћајна доступност, комуналном, социјалном, образовном, ИТ)
  • Квалификовани радници прехрамбеног профила (месари, пекари)
  • Неидентификовани и невалоризовани специфични и конкурентни локални производи и услуге
  • Непостојање јаке базе МСП и предузетничког духа везаних за локалне производе и услуге
  • Низак ниво конкурентности постојећих руралних производа и мале инвестиције у истраживање и развој
  • Висока стопа незапослености, међу највишим у Војводини
  • Висок удео запослености у екстензивној пољопривреди, јавном сектору и трговини
  • Ниво просторног планирања не задовољава елементарне потребе МСП
  • Недостатак подстицаја за останак и привлачење стручних и високообразованих кадрова
  • Недовољно диверсификована пољопривредна производња (кукуруз, пшеница)
ШАНСЕ
ПРЕТЊЕ
  • Природни ресурси за економску експлоатацију (обновљиви извори енергије: ветар, термални извори, вода и плодно земљиште)
  • Делиблатска пешчара (као ресурс погодан за економско коришћење) излетнички, спортско-рекреативни и welness туризам, експлоатација лековитог и ароматичног биља, шумских плодова
  • Геостратешки положај у односу на Београд, Темишвар и Европске коридоре
  • Повећање захтева тржишта у експанзији за производима са ознакама порекла, квалитета и традиције
  • Глобални тренд специјализације и улагања у развој људских ресурса и знања као кључних фактора за повећање конкурентности
  • Финансијска улагања у екологију од стране донатора као предуслов за улагања
  • Фондови и програми за диверзификацију пољопривреде и развој руралне непољопривредне економије
  • Нови маркетиншки канали који произилазе из технолошких промена/иновација
  • Глобална економска криза
  • Брзе промене у захтевима потрошача и у моди потрошње
  • Политичка нестабилност
  • Либерализација тржишта
  • Подизање цене енергената и сигурност добављача
  • Конкурентност осталих региона (Вршац, Панчево, Београд и Нови Сад)

Штампа Ел. пошта

Baner Pecat 211x81